Nieuwsbericht van het Politiekeurmerk Veilig Wonen.

16 december 2020


Een mevrouw in Hilversum werd naar het Politiekeurmerk Veilig Wonen (PKVW) doorverwezen door haar woningcorporatie toen haar sleutel afbrak en haar slot niks meer deed. De doorverwijzing van haar woningcorporatie naar het PKVW bleek onterecht omdat noch de sloten noch de diensten geleverd waren door een van de aangesloten PKVW-bedrijven.

Eén telefoontje was genoeg
Toch was dat geen reden voor Wiegers van het gelijknamige inbraakbeveiligingsbedrijf  uit Hilversum om hulp aan deze mevrouw te weigeren. Natuurlijk zou het netjes zijn als de woningcorporatie haar bewoners doorverwijst naar de slotenmakers die het hang-en-sluitwerk hebben geleverd en gemonteerd, maar zodra het Centrum voor Criminaliteitspreventie en veiligheid het probleem aan Wiegers voorlegde zei hij: “Ach, ik ben nu net klaar bij een klant, dus ik spring meteen in de auto en ga haar helpen”.

Nog geen 30 minuten later belde de mevrouw super blij op om te melden dat Wiegers succesvol de afgebroken sleutel uit het slot had weten te krijgen. “En ik hoefde er niets voor te betalen”, vulde ze verbouwereerd aan.

Of dit zo verlopen is door de heersende Kerst- of coronagedachte of omdat Wiegers beschikt over een grote mate professionaliteit en empathie is moeilijk te zeggen, maar waarschijnlijk is het een prachtige combinatie van beide.

Het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid is als beheerder en eigenaar van het Politiekeurmerk Veilig Wonen bijzonder blij met dit soort acties van de aangesloten bedrijven. “Bovendien heeft Wiegers er met deze actie voor gezorgd dat deze mevrouw uit handen is gebleven van malafide slotenmakers,  dat getuigt van vakmanschap en maatschappelijke betrokkenheid. Daar zijn wij natuurlijk bijzonder blij mee”.

0
Feed

Schrijf een reactie